1 Ocak 2022 Cumartesi

ERİK KIRLANGIÇKUYRUĞU





Bilimsel adı: lphiclides podalirius

Bağlı olduğu aile: Papilionidae ( kırlangıçkuyruklar ve apollolar )













Bu tür için bazı yıllarda çok bulunur ibaresi var. Bizim yolumuz nasıl kesişti ondan bahsetmek istiyorum.

Her sene köye gitmemize rağmen bu tür bir kelebek hiç görmemiştim. 4-5 sene önce ilk kez karşılaştım biriyle( sondaki 2 resim) . Uzun uzun konduğu dalda durdu. Boyum yetmiyor diye dalı ufacık eğmeye çalıştım, uçup uçup yine aynı yere kondu. Ben de fazla kurcalamayıp çektim. Çok ilginç bir tesadüftür ki, yaklaşık bir 5 dakika sonra bir yakınımızın vefat haberi geldi. Köy evlerimiz de komşu, fakat o sene gelmemişlerdi. Sonra da kelebek çekip gitti. Böylesi güzel bir kelebek böyle bir hatıra bıraktı bana. Batıl inançlarım yok ama ertesi sene görünce tekrar yine bir haber mi getirdi diye düşünmedim değil. Sonraki yıllarda ise sayısı bir hayli arttı. Hemen hemen her yerde uçuşur oldular. İyi ki böyle yaptılar: )


8 yorum:

  1. Halk arasında çatal kuyruk olarak bilinen tür bu olsa gerek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben rastlamadım bu ifadeye ama dediğiniz gibi olabilir :)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor. Hiç görmedim sanırım, hatırlamıyorum. :) Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene :) kısıtlamaların kalktığı ilk hafta otağtepe'ye gitmiştim.Uçuşuyordu burada :) Bahsetmişimdir, İstanbul'da son birkaç senedir fark edilebilir biçimde kelebekler uçuşuyor, sokaklarda bile :) Yeşilin çok olduğu korularda daha çoklar. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. Çok güzel bir türmüş ve çekimler şahane. Sanırım telefonla çektiğinizden bahsetmiştiniz ama hiç abartısız söylüyorum ki, değme fotoğraf makinelerine fark atmış. Açık havada çekmeniz büyük avantaj. Bir de şu var: Obje önde netleşirken arka kısın bulanıklaşıyorsa işte o fotoğraf çok net çıkıyor. İşte o yüzden 3. fotoğraf dışında diğerleri aşırı net. 3. fotoğraf da oldukça iyi aslında.
    Kelebek fotoğrafı çekmek çok meşakkatlidir kanımca. 5 dk sonra gelen o haber de yalnızca bir tesadüf. Aklınıza bir daha getirmeyin bence:)
    Çok keyifli ve güzeldi. Tam benlik. Emeklerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) o netlik kısmını da çok bildiğimi söyleyemem, deneye yanıla bir şeyler yapıyorum işte. Bir de bir objeden birçok fotoğraf çekiyorum :) eli yüzü düzgün olanları ayırıyorum. 3.fotoğrafda bilhassa baş kısmına odaklandım. Diğer kısımlar nasıl olur diye pek düşmedim üstüne sanırım :) Bir de zavallıcık uçma yetisini kaybetmişti, çimenlerin üzerinde sekip duruyordu. Ayak altında ezilip gitmesin diye resim sonrası köşeye, bir çalılığın içine götürüp bıraktım.

      Evet, ben de öyle yapıyorum, düşünmüyorum , sadece olay sonrası ilk karşılaşmada bi geçmişti aklımdan :)

      Sil

NATURE LOVERS