18 Aralık 2021 Cumartesi

HAKKIMDA


 Merhaba !


Birkaç senedir, elimde bir telefon ile kelebek ve çiçek resimleri çekiyorum. Bahar ve yaz aylarını köyümüzde geçiriyor olmamın bu uğraşımda katkısı çok büyük. İstanbul'da bunu yapabilmek pek mümkün değil ne yazık ki. 


Uzun uzun kelebek kovalayıp gördüğüm her yabani otun ve çiçeğin resmini çekmesine çektim ama hiçbirinin ismini bilmiyordum. Üstelik ilk başladığım zaman resmini çektiğim bazı çiçek ve kelebeklere sonraki yıllarda rastlayamadım. Çekip gittiler mi yoksa ben mi göremedim onları bilmiyorum.  İşte bu halin aklıma düşüyor olması bu blogun açılma sebebi oldu. İnternette sayısız görüntü inceliyor ve fotoğraflarım hangisi ile aynı diye kontrol ediyorum. Doğruyu söylemek gerekirse baya yorucu ama ortaya çıkacak olan şeye değeceğini düşünüyorum. 


Bu blog sadece resimler ve isimlerden oluşacak. Çiçekler renklerine , kelebekler türlerine göre sınıflandırılacak ve künyeleri boyunlarına takılacak. İsmini bulduklarım olduğu kadar hala araştırdıklarım da var. Biraz zaman alacak bu süreç gibi geliyor. Ve sen de sevgili okur yardım edersin  belki ismini arayan bu kelebek ve bitkilere ,ne dersin ? Onlar için de Beni tanıyor musun ? kategorisi bulunacak. İsmini bulan kendi ailesi içinde yerini alacak. Bir de arada küçük ve sevimli misafirleri olacak blog sakinlerinin. Ne de olsa aynı evi paylaşıyor hepsi.


Hadi , başlayalım o vakit




19 yorum:

  1. Harika bir karar bu. Hiç kelebek fotoğrafı çekmedim ama çiçek, ağaç ya da değişik bir bitki gördüğümde fotoğraflamak bana da çok büyük keyif verir ve ismini öğrenmeye çalışıp fotoğraflarıyla birlikte blogumda paylaşırım. Zaman zaman benim de yaptığım bir eylemdir velhasıl. Bu şekilde ayrı bir blog oluşturduğun için tebrik ederim ve başarılar dilerim:)

    Bitkilerin ya da kelebeklerin ismini nasıl bir yöntemle bulabiliyorsunuz sorabilir miyim? Yanıt aldıktan sonra yine geleceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Umarım güzel bir serüven olacak.

      Kolay yolunu bilmiyorum ne yazık ki, bu yüzden baya zor :) ama şöyle ki ; arama motoruna misal sarı çiçekli yabani bitkiler diye genel bir başlık yazıyorum.Görseler kısmına bakıp tek tek bakıyorum.İğne ile kuyu kazmak vesselam :) wikipedia çoğunlukla yanıt veriyor.Ya da ben gibi bu nedir diye peşine düşmüş kişiler var, cevap alan.Sonra o cevabı tekrar aratıyorum doğru mu diye.Çetrefilli baya :( ama değecek:)

      Daha kolay yolunu bilen varsa yardımcı olmalarını can-ı gönülden diliyorum. :)

      Sil
    2. Kolay yolunu bilen biri olarak işte geldim:) Daha önce yazı yaparak anlatmıştım ama bu kez link bırakacağım.
      İğne ile kuyu kazıyormuşsunuz gerçekten. Öyle ki benim göstereceğim kolay yolda bile arama yapılırken çok nadiren de olsa zorlanmalar olabiliyor.
      Şimdi
      - Google Görseller sayfasına giriyoruz
      - Sayfada görünen fotoğraf makinesi sembolüne geliyor ve üzerinde ''Görselle ara''yı görüp tıklıyoruz.
      - Açılan etiketteki Resim yükle bölümünde görünen Dosya Seç'i tıklıyor ve dosyamızdaki aratmak istediğimiz çiçeğin resmini yüklüyoruz.
      Birazcık bekliyoruz. Google önümüze bir sürü sayfa sunabiliyor. Aynı çiçeği bulana dek, en alta kadar inip tek tek bakıyoruz. İşte bu kadar:)

      Kolay gelsiin:)


      Sil
    3. Anlatırken link bırakmayı unutmuşum iyi mi?:(

      https://www.google.com.tr/imghp?hl=tr&tab=ri&ogbl

      Sil
    4. Çok çok teşekkür ederim :) İyi ki geldiniz.

      Sil
    5. Rica ederim:)
      Can-ı gönülden diliyorum, demişsiniz ya. Kalbiniz çok temizmiş:)

      Sil
    6. :) hepimizin öyleymiş, tekrar teşekkür ederim.

      Sil
    7. güzel bir şey öğrendim :) teşekkürler

      Sil
  2. Çok güzel bir fikir, tebrik ederim. Keyifle takip edeceğim. Kelebekleri ve çiçekleri severim. :)

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel düşünmüşsünüz. Ben kelebek, çiçek veya doğa fotoğraflarına bakınca mutlu ve huzurlu hissederim doğrusu. İlgiyle takip edeceğim. :)

    YanıtlaSil
  4. severek takip edeceğim o zaman. :) günebakan(?) ay çiçeği(?) fotoğrafı da çok güzel

    YanıtlaSil
  5. güzel bir düşünce, başarılar, bizim için de keyifli ve öğretici olacak :) çiçekler ve kelebeklerle ilgili güzel kitaplar var piyasada, ordan bulurum bulamadıklarından bazılarını, kitapçılara uğradığım zaman bakarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , hep birlikte bulacağız o vakit :) Hoş geldin :)

      Sil
  6. Oldukça ilgili ama pekçe bilgisiz.Bu vesile ile ben de öğreneceğim:) Teşekkür ederim ve hoş geldiniz:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel düşünce ve hepsini de çok severim. Blog dünyasına da hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil

NATURE LOVERS