6 Mayıs 2022 Cuma

ANADOLU MELİKESİ

 


Bilimsel adı: Melanargia larissa


Bağlı olduğu aile: Nymphalidae ) fırça ayaklılar,alaca kelebekler )










Son fotoğraftaki kelebek ile sanırım yaklaşık 20 dakika bakışıp , sohbet ettik.O denli yakındım ki, bir ara beni anlıyor mu , izliyor mu acaba diye tedirginliğe düştüm. Çünkü, kanatlarına bacaklarına defalarca dokundum ne hareket etti, ne kaçtı, fazlasıyla garipti. Bir de akşam güneşi çoktan batıvermişti, ürküttü bir miktar yani :) Ben fıtı fıtı ayrılırken yanından , ardıma baktığımda gitmişti.O da belki benden ürküp donuverdi, kim bilir :? :)



2 yorum:

  1. Sondaki kelebeğin kaçmaması garipmiş. Rengi çok sade, kolay kamufle oluyordur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginçti ama Kelebekleri has bir durumdur belki, bilemedim :) fakat bu sene akşama doğru uyuduklarina kanaat getirdim.Aksam üzeri böyle kaçmayan, dokundugum ve hareketsiz kalan birçok kelebek buldum.Kesinlike uyuyorlar :)

      Sil

NATURE LOVERS