14 Mart 2022 Pazartesi

ASYA GÜN ÇİÇEĞİ

 


Bilimsel adı: Commelina communis


Bağlı olduğu aile:Telgrafçiçeğigiller


Diğer adları: mahmuza




İstanbul'da çektiğim tek tük yabani çiçeklerden biri. Yıkılmış bir binanın, tam temizlenmemiş alanında, küçük bir toprak üstünde ve kenarındaki sokak merdiveni arasından çıkmış bir tutam yeşil otun içinden mavi rengi ile göze çarpıyordu. İki çiçekten biri solmuştu. Bir tek bu vardı ve yakında yitip gidecekti. Işık kötüydü, bulunduğu yerde çekemedim. Sonra eve getirdim yine güzel bir ışık oluşturamadım. Çiçeklerimizin toprağına dikip resmini çektim. Çiçek çok küçük ve elde sağlıksız bir resim olunca, çiçeğin uzuvları belirgin olsun diye biraz fazla düzenleme yapmak zorunda kaldım. Daha , kendi gibi olduğu resim şurada   tık,tık

6 yorum:

  1. ne kadar güzel bir çiçek, ne güzel renk. hikayesi de güzelmiş :) bu şirin cici blogunu dünkü yazıma koyduydum :)

    YanıtlaSil
  2. Çook güzel bir rengi var. böyle ilginç çiçekleri çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sahiden :) minik çiçekler çok detaylı kısımlara sahip, bu özellikleri onlara daha fazla hayranlık duymama sebep oluyor.

      Sil
  3. Telgraf çiçeği ile akraba mı diyosun ? Çok hassas o zaman ama bi yandan da çok güçlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailenin bir üyesiymiş :) Bunu gördüğüm noktada şimdi dikilmiş bir apartman duruyor. Kim bilir nereye gitmek zorunda kaldı bu narin çiçek.

      Sil

NATURE LOVERS