4 Şubat 2022 Cuma

BAHADIR

 



Bilimsel adı : Argynnis pandora


Bağlı olduğu aile: Nymphalidae ( fırça ayaklılar, alaca kelebekler) 


En belirgin fark; Cengâver'in  sarı ve yeşil renk arasında kalan kanadının rengi turuncu iken, Bahadır'ın kırmızı olması.

Akşam üstü, güneşin batmasına dakikalar var. Kuvvetli bir fırtına çıktı .Altında durduğumuz dut ağacına oldukça iri bir kelebek geldi, gelen Bahadır'dı. Kırmızı rengi ilk dikkat çeken kısmıydı zaten. Rüzgar kuvvetli olduğundan bir türlü sabitlenemedi kelebek. Çok durmadan uçup gitti. Haliyle net bir fotoğrafını elde edemedim. Gördüğüm ilk ve tek Bahadır buydu.

5 yorum:

  1. Rengarenk ne güzel. Ben ne gördüğümü hemen unuttuğum için hiç hatırlamam kelebekleri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben haddinden fazla üzerlerine düştüğüm için olsa gerek , son 5-6 senedir, hatırlama olasılığım fazla oluyor :)

      Sil
  2. Öyle oldu sahiden çünkü 4 senedir rastlaşmıyoruz kendisiyle:)

    YanıtlaSil
  3. Olsun, bu kadar poz vermiş yine de. Çok güzelmiş bahadır. Beni de özendiriyorsunuz. Bahar geldiğinde bol çiçekli kırlar beni bekler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da haksızlık yapmayayım kendisine elbette :) Yapabilirsiniz umarım, ne güzel olur.Her bölgenin ayrı ayrı güzellikleri oluyor, istifade ederiz biz de :)

      Sil

NATURE LOVERS